IPv6 Support?



  • Ich habe seit neusten ECO. Wollte mit einem Freund spielen, weshalb ich einen Server erstellt habe. Wir haben viel versucht aber konnten nie erfolgreich eine Verbindung erstellen. Nach paar Tagen und vielen Foren habe ich feststellen müssen das mein Internet Anbieter mir ein DS-Lite tunnel für die IPv4 eingerichtet hat. Das bedeutet meine IPv4 teile ich noch mit anderen Nutzern.

    Ist es möglich die IPv6 zu nutzen? So viel ich weis kann Unity mit der IPv6 arbeiten.



  • Ich habe bei mir das selbe Problem. Versuche es doch mal per VPN oder Hamachi, Tunngle, oder was es da so gibt...



  • @Haloleute @Daddelhai

    In 7.4, you should now be able to join friends games easily without port forwarding of any kind. Public server operators may still want to forward ports (if behind a NAT), as this will allow for accurate ping times to be displayed in the browser, however.

    If you had any connectivity issues in the past and are willing to give this new build a shot, it would be great to hear if it solves your problem.

    Thanks,

    ~ Shay



  • Hi,

    what is the current state of implementing IPv6 into your game?
    Many consumer and even server connections are going to be IPv6 only (most of the time with some hacky way to connect to the "legacy" internet).

    It would make connecting and setup way easier if IPv6 adresses could be used, which don't have weird things like NAT (traversal..) etc.


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